2016. február 25., csütörtök

Húsvéti köszöntők, locsolóversek

Károlyfalván húsvét harmadnapján a kislányok is jártak locsolkodni; minden vers kétféle változatban mondható

1.
Jaj, de sok szép piros tojást
Hozott nekem a nyuszi!
Kéket, zöldet, tarkát, barkát,
Ki se tudom mondani!
Eljöttem hát megöntözni tégedet,
És kívánok kellemes húsvéti ünnepeket!



2.
Én kis kertész legény vagyok,
Öntözködni járogatok.
Arra kérem az anyját,
Adja ide a lányát,
Hadd öntsem meg a haját,
Hogy szagos legyen, mint a gyöngyvirág!


3.

Gyászba borult az egész természet,
Midőn Krisztus urunk a keresztfán szenvedett.

Jámbor tanítványai zokogva siratták,
Mint hű gyermekei a jó édesanyát.

Harmadnap múlva megnyílt a sír szája,
Kilépett belőle egeknek királya.
Egeknek királya, nyelvünknek szólása:

Feltámadt Krisztus a húsvét hajnalán!

Váltsuk meg lányokat kérem szeretettel,
Hadd locsoljam haját szagos rózsavízzel.
Viruljon orcája mindenkor szépséggel,
Áldja meg az Isten friss jó egészséggel!


4.
Zöld erdőben jártam,
Kék ibolyát láttam,
El akart hervadni,
Meg szabad locsolni?


5.
Zöld erdőben jártam,
Piros tojást láttam.
Bárány húzta rengő kocsin,
Mindjárt ide szálltam.

Nesze hát rózsavíz,
Gyöngyöm, gyöngyvirágom!
Hol a tojás, piros tojás?
Tarisznyámba várom.


6.
E háznak van egy rózsája,
A rózsának van egy bimbója.
Én a bimbót megöntözöm,
A tojáskát megköszönöm.


7.
Megint fordult egyet az idő kereke,
A nap is fényesebben jött fel ma az égre.
Madarak énekelnek, örül a természet,
Elindulunk mi is, kisleány-seregek.

Messzi tájról jöttünk, Jordán vidékéről
Megváltó Krisztus urunk kínszenvedéséről.
Szagos vizet hoztunk a Hebron patakból
Ahol az ő szent vére a keresztről lefolyt.

Akire ráhintem, áldja meg az Isten
Szentséges egéből százezerszeresen!
Kicsi vagyok én, versemet lezárom,
Kicsi szívemből kellemes húsvéti ünnepeket kívánok.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése