2016. június 5., vasárnap

Vélemények a honlapról

2023



Szeretném kifejezni őszinte hálámat kiemelkedő munkájukért. Több mint tíz éve keresek bármilyen információt nagyapám családjának magyarországi történetéről. A károlyfalvi családját dokumentáló blogbejegyzéseid teljesen hihetetlenek voltak, és nagyon hasznosak voltak az ottani életének megértésében. ... A nagyapám képe az autója mellett, és a többi fotó a családjáról, akik az amerikai otthonuk előtt álltak, hihetetlen meglepetés volt! A családunk még soha nem látta ezeket a fotókat, és nagyon jelentőségteljesek számunkra. ... 
Még egyszer köszönöm a hihetetlen kutatást. Egyszerűen azért találtam rá, mert rákerestem a Google-ban a "Károlyfalva" kifejezésre. Tudtam, hogy a nagyapám ott született, és korábban nagyon kevés szerencsém volt bármilyen információt találni a családjáról, amíg el nem végeztem ezt a keresést. Még mindig csodálkozom, hogy megtaláltam a blogodat, le tudtam fordítani angolra, és kapcsolatba tudtam lépni a családunkkal. Most közvetlen kapcsolatunk van Magyarország több mint 270 éves történelmével - egy csodálatos felfedezés, amely soha nem történt volna meg az internet előtt.
Nagyra értékelem kedvességét és hajlandóságát, hogy dokumentálja és megossza ezeket a fantasztikus információkat. 
Üdvözlettel Jeff
(Jeff Brogley email, USA)



Nagyon örülök hogy felteszed ezeket a régi háztörténeteket, ki hol lakott, honnan származik, teljesen megdöbbentem, mennyi mindent nem tudtam az én felmenőimről is például!
(Schmidt Barnáné Burger Mária, fb hozzászólás)






Jó, hogy gondos őrzője vagy eleinknek. Ajándék, hogy gyermekkorom faluját, az általam ismert embereket és a régmúlt emlékeit láthatom, talán valahol őseim - közel 300 éves - lábnyomait, dolgos kezük nyomait. És, Istent mindennél jobban szerető imádságos lelkületük ott van a régi-régi, megsárgult fényképeken. 
Lauber Emília Győrszentiván, email
Gratulálok!
Köszönjük elhivatott munkádat.

Nagyon szép családtörténetet írtál a Mayer családról. A múltat csak úgy tudjuk őrizni, ha emlékezetünkben tartjuk. Te nagyon sokat teszel azért, hogy ez így legyen. Köszönjük

Burger Angéla Erzsébet fb hozzászólások







2022


Nagyon jók a feltett fotók, régi világ, régi emlékek. Értékesek! Érdeklődve nézegetem őket, bármilyen szempontból. Köszönöm!
Bartus Andrásné Katicza fb hozzászólás
Olyan jó nézni ezeket a képeket! Gondolom ezzel más is így van. Felelevenedik mindenkinek a gyerekkora, ifjúsága. A gyökerek, amikről sokszor el is feledkezünk, ismét élni kezdenek... Köszönöm! : )
Gergely Jánosné Danyi Emőke, üzenet


Nem hiszem, hogy van az országban még egy olyan község amelynek olyan krónikásai lennének, mint Károlyfalvának. Nagyon kedvelem ezt az oldalt, mert olyan emberek szerkesztik, akik ismerik a múltat, ismerik és szeretik az itt lakókat ... és mert itt nem messze Kácsárdon élt valamikor az én Édesanyám.
Godó István fb hozzászólás



2021 


Szép a honlapotok
Untener Erika fb üzenet










Gyakran nézegetem a weboldat. Naprakész, gratulálok a pontos naprakész állapothoz!
Bartus Andrásné Katicza fb üzenet









Jó ideje érdeklődéssel nézem a Károlyfalva oldalt és nagyon örülök, hogy ennyi munkát tettek abba, hogy megőrizzék az eltűnő múltat a jelennek.
Molnár Norbert, Veszprém, email



2020


"Hello!
[...] I’d also like to thank you for your website, I find it very interesting since I feel some kind of connection with Károlyfalva!"
(... Szeretném megköszönni a weboldalát is, nagyon érdekesnek tartom, mivel valamiféle kapcsolatot érzek Károlyfalvával!)
Federico Endres, Argentina







Jó ötlet a régi időket felidézni! A régi tárgyak emlékeket csalnak elő!
Márton Józsefné Faragó Emőke, Kácsárd









2019


Amire igazán büszke vagyok és lenyűgöz, az a mélyre ásó alaposság, törődés és szeretet, amivel Borbála Trifonovné Karajz  #Károlyfalva múltját és jelenét feldolgozza, megírja és megosztja, mindenkivel. 
Trifonov Dóra fb poszt

Bár nem most írtátok, de ez nagy igazság! Boncika fantasztikusat alkot!
Hauser Zoltán hozzászólása a poszthoz (2022)




Alapos és igényesen összeállított az építészettörténeti anyag Károlyfalva házairól. Szépek a megmaradt régi ablakkeretek es ablakok, érdemes lenne védetté tenni. Jártam ott sokszor gyerekkoromban, édesapám jo barátja volt Burger Jóska bacsi.
A feleségére Marika nénire is nagy szeretettel emlékezem vissza. Sajnos már ők is és a szüleim is elhunytak, de az ott élt szorgalmas és jó embereknek az emléke úgy gondolom, hogy örökre megmarad. Mint ahogy azt a csodálatos vidéket sem lehet elfelejteni, bármerre is kerüljön az ember. Köszönöm ezeket az érdekes és alapos írásait.
A Várhegyen nőttem fel, és voltak kácsárdi, köveshegyi osztálytársaim, akikre mindig szeretettel gondolok. Örömmel olvastam ezt a nagy gondossággal összeállított írást és sok-sok köszönet érte.
Halász Attila 2019



2016


Ezzel rengeteg munka lehet, hogy mindig ennyire naprakész és igényes ez a weblap!
Kósa Ilona, Nyíregyháza  facebook-bejegyzés  
                                                             






                                           

Fantasztikus a honlap, igazi tanulmányok!  
Gyurkó Andrea Zsuzsanna, Budapest Osztrák Intézet (facebook üzenet)  

             







Köszönet az oldalért. Jó az "őseimet" olyan fényképeken visszanézni, melyeket még sohasem láttam.
Ha bármivel segíthetem az oldal fenntartását, fejlesztését, kérem, jelezzék.
Üdvözlettel
Bartus Zoltán (1981) Karcsa







Aranyos vagy Borikám, sokat dolgoztatok Tamással, élvezet olvasni. Gratulálok.
Kozma Lujzi, Miskolc  facebook-bejegyzés








                                                                                                         
2015

Többször ellátogattam már a településről készített színvonalas és minden igényt kielégítő honlapjukra. 
Nagy örömmel olvasom a sok-sok információt az egész vidékről. Édesanyám "hegyesi" gyerek volt. A Kácsárdon nevelkedett. 
Nagyon sok régi szép emlék köt engem is ehhez a szép vidékhez. Szeretnék erőt, egészséget és sok sikert kívánni a további munkájukhoz.
Kacsur Enikő



2014


Nagyon jó látni ezeket a képeket, eseményeket!  
Zimanné Bosch Zsuzsa facebook-bejegyzés








Gratulálok a honlaphoz, egészen rendkívüli, amilyen bőséges helytörténeti gyűjtést tártak az olvasók elé. 
Nevelős Zoltán (Nevelős Adolf kántortanító  ükunokája) 









Gratulálunk a mostani és a múltkori pályázatának sikeréhez és az általunk is többször meglátogatott, nagyon érdekes honismereti, helytörténeti honlapjához, amit férjével együtt gondoznak.
Tisztelettel!
Takáts Rózsa, muzeológus, Mezőgazdasági Múzeum





Nagyon nagy érdeklődéssel néztem meg a Károlyfalva honlapot. Hihetetlen mennyiségű információ van rajta. Szinte át sem lehet  tekinteni. Nagyon érdekesek a fényképek, a családtörténetek, a becenevek és a leírások, stb. Minden elismerésem az Öné! Gratulálok!  
Remélem értékelik a falubeliek és a rokonok a munkáját, kitartását, és azt a sok időt amit a honlap kezelésére, a családfa építésére áldozott! Bízom benne, hogy segítséget is kap a közösségtől ehhez a hatalmas munkához.
Én is úgy gondolom, nagyon hasznos a tevékenységünk, de amit Ön csinál az mindennél nagyobb dolog. Egy ekkora közösségről, egy teljes település összes lakójának érdekében családfát épít, gondozza és kutatja az emlékeket. Ilyen átfogóan, ennyi részletre kiterjedően végez kutatást szabadidejében, és ezt meg is örökíti és mindenki által hozzáférhetően közzé is teszi, ez teljesen egyedi. 
Tóth Antal Budapest


2012

M.: Gratulálok a honlaphoz, nagyon érdekes és tartalmas! Bárcsak ilyen jól gondozott helytörténeti gyűjteményt lehetne találni a neten arról a környékről is, ahonnan írok! További jó egészséget a honlap fenntartásához minden érintettnek!                                                       
2012. május 8-i bejegyzés a karolyfalva.hu üzenőfalán


2011


…szeretnék gratulálni a weboldalhoz, nagyon tetszik. Olyan jó volt látni a károlyfalvasi rokonokat, ismerősöket és nagyszüleimről régi fotókat (Suták György, Hauser Magdolna). Én egyébként Suták Katalin lánya vagyok. Még egyszer gratulálok és további sikereket és jó egészséget kívánok. 
Üdvözlettel Petró Mónika (In. Kató Mónika)   Miskolc





Nem igazán visszhang, amit Fertőszéplakon, a Fertővidéki népi építkezést és kultúrát bemutató skanzenben fedeztünk fel nyári kirándulásunkon. Az egyik házban viselettörténeti kiállítást láthattunk, melyet szövegekkel is kiegészítettek. A szövegekben hitetlenkedve fedeztem fel e honlapon szereplő saját írásom ( http://karolyfalva.freeweb.hu/targyi_neprajz/viselet.htm  ) teljes passzusait, amit „hallgatólagosan kölcsönvettek” a kiállítás rendezői, mégcsak a sváb szót sem vették ki belőle, holott a környéken nem élnek svábok. Részben dagadt a keblem, hogy egy ilyen gazdag értékes gyűjteményt bemutató múzeum méltónak találta gondolataimat felhasználni, részben méltánytalannak éreztem, hogy erre sem engedélyt nem kértek, sem nem jelölték sehol a forrást, magyarán más tollával (az enyémmel) ékeskednek. 
Trifonovné Karajz Borbála
 



2009

„A hivatkozások nagy része hibás, valamint nincsenek beállítva targetek a tageken belül. A tájolások el vannak csúszva, a szerkesztés pocsék. 
Egyetlen böngészővel sem jelenik meg hiba nélkül az oldal.”
Loockabrazi



2008

Szervusztok! Örömmel nézegetem ezt a nagyon jó lapot. Keresem a fényképek között apai eleimet, gyermekkorom faluját, nagyon várom a "néprajzos" oldal fényképeit... Az is nagyon jó, hogy szinte napi kapcsolatban élhetünk a falu eseményeiben. Minden jót kívánok nektek:
Burger Gáborné (Lauber Emília)  és családja Győrszentivánból.






2007

Jómagam tatabányai vagyok, de őseim valamikor Károlyfalva (valamint Hercegkút és Sárospatak) első telepesei közé tartoztak. Nagyon érdekes volt látni, hogy a honlapon szereplő Deutsch családhoz némiképp mi is kötődünk, hiszen az 1700-as évek végén Károlyfalván élt Burgermeister Mihály Regina nevű lánya az én felmenőm.
Üdvözlettel: Simonik Péter


…szeretnék gratulálni a honlapjukhoz, hogy ennyi gonddal igyekszenek megőrizni falujuk múltjának és jelenének adatait, emlékeit, embereit!
Üdvözlettel Varhola Regina

2005


Gratulálok! 
Én még nem találkoztam eddig ilyen emberléptékű, kedves, intelligensen összeállított honlappal... 
Ha utazni készülök, vagy valamelyik ismerősöm indul valahová, mindig megnézegetem a honlapokat.
Ezúttal a legjobb barátnőm utazott Károlyfalvára, látogatóba. Mivel még nem jártam ott, kíváncsi voltam, hogy hová megy.
Még soha nem éreztem késztetést arra, hogy megdícsérjek egy honlapot (ráadásul még csak félig böngésztem át, mert a két legkisebb unokám feladatokat adott), de annyira megragadott, hogy ennek a 300 lelkes falucskának beszédes arcai, "saját" virágai vannak, hogy a kankalinhoz érve nem tudtam megállni...
Aktív éveimben - főiskolai docensként - a három lányommal (hátizsákkal) keresztül-kasul jártuk az országot (ma már hat unokám van, időnként velük is útrakelek). Foglalkozásomnál fogva sokat jártam, sőt hosszabb ideig dolgoztam is külföldön. Tapasztalatból tudom, hogy igazán szép élmények akkor érik az embert, ha tudja, hogy honnan indul és hová érkezik.
A károlyfalvai honlap nekem maga a hazaszeretet. Ha ezt a fogalmat ennél "magasztosabb" szintre emeljük, az csupán frázis marad. Manapság különösen öröm tudni, hogy vannak, maradtak ilyen kedves, emberléptékű helyek az országban, igazi emberekkel. 
A leginkább szívmelengető dolgok mindig nagyon egyszerűek. Ez a honlap is az. (Irány Károlyfalva! Máris felvettem az útiterveim közé.)
Szilvássy Erika, Budapest

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése